2012. október 18., csütörtök

Vinetta leves



Hát hiába, úgy látszik mostanában a vinetta nem akar lekerülni a slágerlisták éléről...
A minap a piacon voltam, és mit látnak szemeim?
Fehér vinettát.





Minthogy eddig még se nem láttam, se nem kóstoltam, nosza hamar vettem néhány darabot, anélkül, hogy tudtam volna, mit is szeretnék igazán belőle. De egykettőre elhatároztam, hogy ebből egy finom leves is fog készülni. Az elhatározást tett követte, és egy szép esős vasárnap délelőtt elkészült a leves:
Egy fazékba öntöttem kevés olajat, és beletettem az apróra vágott hagymát. Mikor üveges lett, beledobáltam két, kb. 1x1 centis kockákra vágott fehér vinettát, és egy kanálnyi medvehagymát - ha ez nincs, jó a fokhagyma is. Kavargattam, és néha öntöttem még hozzá pici olajat, amíg szép puha nem lett. Megszórtam 2 kanál liszttel, majd lassanként feltöltöttem 1,5 liter vízzel. Miután felfőtt fűszereztem kakukkfűvel és majoránnával. A végén (úgy 10-15 perc sűrű kóstolgatás után) 1 tojássárgából és kb. 1 deci tejfölből készítettem egy habarást, és  megszórtam kevés petrezselyemzölddel. Almaecet vagy citromlé dukál hozzá, ízlés szerint.



2012 október 14

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése