2012. október 7., vasárnap

Vinetta lekvár


Egy barátomtól kaptam az ötletet, hogy vinettából (padlizsán) lekvárt főzni... Első pillanatban eszement ötletnek tűnt, de arra gondoltam, hogy egy próbát azért csak megér.
Nekiszöktem a guglinak, és keresgéltem. Nyilván, rengeteg recept található, de ide azt fogom leírni, ahogy én készítettem el:
Tehát megpucoltam és felvágtam úgy egy centis kockákra két kisebb vinettát.
Odatettem főni 7 deci vizet, amiben feloldottam kb. 60 deka cukrot. Beletettem a vinetta kockákat, és úgy 15 perc után egy kávéskanál fahéj, egy kávéskanál vanília, egy negyed kávéskanál citromsó következett, amivel még főtt úgy 20 percet.
Másnap, miután megkóstolgattam, újra felfőztem. Ekkor tettem belé egy kávéskanál gyömbérport, továbbá egy citrom lereszelt héját és a levét. Ismét főztem 20 percet, majd zselésítő és kész. Irány a befőttes üvegek majd dunszt.
Miután kihűlt, konstatáltam, hogy nagyon finom édesség kerekedett belőle...
Csak egy megjegyzés: a gyömbér kihagyhatatlan!!!

2012 szeptember 17


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése